Automatyczna analiza zawartości półek sklepowych, wsparcie audytów półkowych oraz weryfikacja reguł promocji i pozycjonowania produktu.
Automatyczna analiza zawartości półek sklepowych, wsparcie audytów półkowych oraz weryfikacja reguł promocji i pozycjonowania produktu.
System umożliwia szybką, dokładną oraz automatyczną analizę zawartości półek sklepowych, wspierając audyty półkowe oraz weryfikując przestrzeganie reguł promocji i pozycjonowania produktów.
Analiza bazuje na zdjęciach wykonanych za pomocą smartfonów lub tabletów. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych algorytmów widzenia komputerowego oraz uczenia maszynowego, produkty sklepowe są automatycznie identyfikowane, zliczane oraz weryfikowane jest ich wzajemne rozmieszczenie. Wyniki analizy przedstawiane są w formie raportu.
Elastyczna implementacja systemu pozwala na wdrożenie go jako serwis na zewnętrznym serwerze obliczeniowym. Dzięki udostępnieniu interfejsu typu REST API, możliwe jest zarówno korzystanie z dedykowanego graficznego interfejsu użytkownika, jak i programistyczna integracja z już istniejącymi systemami.
System może dokonywać detekcji konkretnych opakowań lub całych grup produktowych. Wykorzystanie technik uczenia głębokiego umożliwia douczanie zastosowanej sieci neuronowej i sukcesywne dodawanie nowych produktów do puli obiektów rozpoznawanych przez system. Dzięki temu możliwe jest elastyczne rozszerzanie systemu i przeprowadzenie pełnej weryfikacji planogramu oraz badania udziałów półkowych.
Jeśli na zdjęciu widoczne są produkty ustawione w głąb półki, system potrafi zidentyfikować te obszary i policzyć znajdujące się tam opakowania. Na podstawie tych danych automatycznie określa, czy liczba produktów na półce jest zgodna z wcześniej ustalonymi zasadami dostępności.
Informacja o liczbie i położeniu produktów wykorzystywana jest przez system do sprawdzenia, czy spełnione są określone wymagania i reguły promocji oraz pozycjonowania produktu. System weryfikuje właściwą ekspozycję towaru, liczbę widocznych frontów i ich ułożenie względem siebie, a także obecność wariantów opakowań.